joi, 18 octombrie 2018

CUTIA MUZICALĂ CU CILINDRU:TIPUL 1 STANDARD

Mecanismul muzical aparţinând tipului 1 are ca element caracteristic poziţionarea "pieptenului" (adică a lamelelor care produc sunetele) între subansamblul arcului şi stabilizatorul de turaţie. În imaginea de mai jos se poate vedea ceea ce consider un mecanism caracteristic tipului 1:
Sursa: Vincent Freeman Antiques
În partea stângă se află caseta (carcasa) arcului care, împreună cu arcul care se găseşte în interior şi cu maneta formează subansamblul arcului. În situaţia dată, codific subansamblul arcului cu cifra 1, fără literă distinctivă. În dreapta arcului se află "pieptenele", adică lamelele care produs sunetele (subansamblul 6), iar lângă acesta - pe partea "dinţilor" - se găseşte cilindrul cu ştifturi care, împreună cu roata acceptoare (cilindrică) din stânga, cu roata debitoare (discoidală) din dreapta, la care se adaugă resortul dintre roata acceptoare şi cilindru precum şi nişte piedici (care fixează cilindrul în diverse poziţii) formează subansamblul cilindrului, subansamblu codificat cu 2. În dreapta "pieptenelui" se găseşte stabilizatorul de viteză, stabilizator care mai poartă şi denumirea de "fluture". "Fluturele" constituie subansamblul 5, fiind alcătuit dintr-un ax, două palete cu rol de frână aerodinamică şi, în unele cazuri, resorturi care ţin paletele pliate când acesta (fluturele) nu se învârte. Nu de puţine ori lângă fluture se află o piedică pentru ca mecanismul să poată fi oprit înainte de blocarea acestuia de către crucea malteză, cruce aparţinătoare subansamblului 1. Între roata debitoare a subansamblului cilindrului (2) şi fluture (subansamblul 5) se află subansamblul intermediar (3) şi subansamblul roţii melcate (4). Fiecare din cele două subansambluri este alcătuit dintr- o roată dinţată acceptoare cilindrică şi una debitoare discoidală cu menţiunea că roata debitoare a subansamblului 4 este melcată, având dinţi diferiţi de roata debitoare a subansamblului 3. Din câte am observat până în prezent, subansamblul roţii melcate are o turaţie cuprinsă între 60 şi 130 RPM. Vom vedea - mai încolo - de ce consider important acest aspect, aparent minor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu